Villkor & information

Betalning, leverans och retur

Våra betalningsalternativ kan variera beroende på i vilket land du handlar.

Swish betalning (Inom Sverige)

Enklare kan det knappast bli. Mycket snabb och säker betaltjänst med Swish App.

Fraktkostnad

Fraktkostnad från 45 SEK på alla beställningar inom Sverige. Fri frakt över 2 500 SEK. Fraktkostnad för beställningar inom EU kan variera beroende på leveransland och den visas i kassan.

Leverans

Vi har inga fysiska butiker så alla beställningar görs via vår hemsida. Vår målsättning är att leverera inom 7 dagar från att beställningen har lagts.

Order

Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse via e-post. Detta mail utgör information om innehållet i beställningen. Vid uppenbara felaktigheter såsom sk förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, äger The Cornament rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.

Avbeställning

Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig.

Vid leveransen kontrollera alltid att produkten EJ är skadad och att du har fått rätt produkt. Om du har fått fel produkt vänligen kontakta oss inom 7 dagar efter leveransen och innan användning av produkten. Reklamation efter användning av fel skickade produkter kommer EJ att godkännas.

Reklamationer efter 7 dagar kommer EJ att godkännas.

Alla reklamation på synliga fel/skador efter användning täcks inte av garanti och kommer EJ att godkännas vid retur/byte.

Returrätt / Öppet Köp

Hur lång ångerrätt har jag?

Du har 14 dagars returrätt på oanvända produkter i nyskick från det att du har mottagit din leverans. Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor, då detta istället är en reklamation.

Kostar det något att returnera?

Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt Postens portotabell.

Hur gör jag när jag returnerar?

Återanvänd gärna kartongen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar kartongen går det givetvis bra att skicka den i något annat emballage. Viktigast är att du paketerar returen väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig.

Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?

Om du har beställt och betalat med Swish då återbetalas pengar automatiskt till ditt Swish nr efter godkänd retur.

Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta oss via info@thecornament.se.

Alla returer skickas till:

The Cornament AB
Svartbäcksgatan 23
753 32 Uppsala
Sverige

Varan bör förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades från The Cornament).

Reklamation

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri.

Alla varor vi skickar ska vara felfria vid leveransen. Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på info@thecornament.se.

Alla reklamationer måste ske inom 7 dagar. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är oanvänd.

Behandling av personuppgifter

Vad är GDPR?

GDPR (General Data Protection Regulation) är den nya dataskyddsförordningen som ersätter Personuppgiftslagen (PuL) och gäller som lag i alla EU:s medlemsländer från och med den 25 maj 2018. Lagen är framtagen för att stärka rättigheterna för den enskilde när det gäller personlig integritet.

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

The Cornament medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej.

Cookies

Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till när vi räknar unika besökare på sidan. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information.

Om du vill kan du stänga av cookiefunktionen i din webbläsare. Det gör du genom att gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Stänger du av cookies kan det innebära att vissa delar av denna hemsida inte fungerar.

Företagsinformation

Registrerad adress:

The Cornament AB
Svartbäcksgatan 23
753 32 Uppsala
Sverige

Organisationsnummer:

559300-7841

Övrigt

The Cornament förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har The Cornament rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. The Cornament skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

Design av Zellout AB & utveckling av Smatter AB.